یکشنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۴۷ بعد از ظهر

سبک آرایش نود چیست؟

آرایش نود و سبک آرایش نود (Nude) از روش‌ها و متدهای جدید آرایش چهره است که این روزها بسیار محبوب شده است. در روش آرایش نود از رنگ‌های ملایم برای یک آرایش ساده و هم رنگ با پوست افراد استفاده می‌شود. از واژه آرایش لایت نیز برای معرفی سبک آرایش نود نیز بهره می‌برند.

امروزه حجم بالایی از سوالات در خصوص اینکه آرایش نود چیست با مواردی مثل نود چیست، معنی نود در بین افراد علاقمند به آشنایی با سبک‌های مختلف آرایش چهره مطرح است. در متد و سبک آرایش نود استفاده از رنگ‌هایی مثل صورتی روشن، قهوه‌ای روشن، کرمی و غیره که به طبیعت پوست نزدیک‌تر هستند، بیشتر از دیگر رنگ‌ها دیده می‌شود. انواع لاک نود، رژ لب نود نشان دهنده‌ی رواج این متد آرایشی در بین  خانم‌هاست.

آشنایی با سبک آرایش نود برای افرادی که ترجیح می‌دهند از آرایش چهره ملایم و طبیعی بهره برند بسیار کاربردی است. آرایش نود امکان یک میکاپ ساده ولی کامل را بر روی چهره فراهم کرده و استفاده از رنگ‌های ملایم و نزدیک به پوست را مانند آرایش لایت رواج داده است.

رنگ نود چیست؟ - رژ لب نود

سبک آرایش نود را بشناسید.

آرایش نود یا میکاپ طبیعی یکی از رایج ترین و پر طرفدارترین سبک‌های آرایشی به شمار می‌آید. رنگ نود که در دسته شیک و خاص ترین رنگ‌ها برای لباس، لوازم آرایشی و میکاپ قرار داشته، پایه رنگی بژ و کرمی دارد. در سبک آرایش نود که با تناژ وسیعی از رنگ‌های نود بر روی پوست‌های مختلف انجام می‌شود، می‌توان سادگی و شیک بودن را بطور همزمان مشاهده کرد. بطور تخصصی در آرایش نود از یک پالت رنگی با پایه رنگ‌های خنثی و نزدیک به رنگ پوست استفاده می‌شود.

سبک آرایش نود را بشناسید

سبک آرایش نود بیشتر برای مواقعی که از لباس‌های مجلسی خاص و زیورآلات سنگین استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شود. برای بهتر نشان دادن آرایش نود برای روی چهره باید رنگ نود متناسب با رنگ پوست انتخاب شده تا از بی روحی و رنگ پریدگی چهره افراد جلوگیری شود.

رنگ نود برای آرایش چهره

معنی نود در یک عبارت ملموس

نود در معنای کلمه به معنای عریان است که در سبک‌های عکاسی پرتره با عنوان عکاسی نود نیز کاربرد دارد. در هنگام استفاده از واژه نود برای آرایش نزدیکی رنگ آرایش به رنگ پوست افراد و ملایم و طبیعی بودن میکاپ را می‌رساند. استفاده از کرم پودر همرنگ پوست، رژ لب ملایم و هماهنگ با پوست چهره و آرایش چشم ملایم در سبک آرایش نود با بهره مندی از این ویژگی کلمه نود می‌باشد.

معنی نود - عکاسی نود چیست؟

مراحل میکاپ چهره به سبک نود

سبک آرایش نود برای چهره همانند دیگر سبک‌های آرایشی با مراحل آماده سازی پوست و آرایش اعضای چهره همراه است. از آنجایی که آرایش نود به میکاپ طبیعی معروف است، استفاده از رنگ‌های نود نزدیک به رنگ پوست و رژ‌های ملایم اهمیت زیادی در زیبایی چهره با این متد آرایشی دارد. در این قسمت با معرفی مراحل آرایش نود با شما همراه خواهیم بود.

مراحل سبک آرایش نود

آمادگی پوست برای سبک آرایش نود

داشتن پوستی طبیعی و روشن و همین طور استفاده از کرم پودرهای طبیعی که خاصیت جذب بالا داشته و بعبارت ساده تر بروی پوست بنشیند، یک اصل مهم در کیفیت آرایش نود بر روی چهره است. برای زیبا تر شدن چهره تان با سبک آرایش نود از کانسیلر برای یک دست کردن فضای زیر چشمتان استفاده کنید. پس از فراهم شدن شرایط ابتدایی پوست مراحل آرایش چهره تان به روش نود با گام‌های بعدی تکمیل کنید.

آمادگی پوست برای سبک آرایش نود

آرایش گونه‌ها در متد آرایشی نود

از یک رژگونه با نزدیک ترین تناژ رنگی به پوستتان استفاده کنید. بعنوان مثال برای پوست‌های نسبتا تیره و گندمی از رژگونه با تناژ رنگ برنز بهره برید. تا جایی که می‌توانید اثر رژ گونه را بر روی پوست این قسمت از چهره تان محو کنید. رژگونه را در زیر گونه ها بکشید.

آرایش گونه‌ها در متد آرایشی نود

آرایش چشم‌ها در سبک آرایشی نود

برای ساده و دخترانه نشان دادن میکاپ نود بر روی چهره تان تا جایی که می‌توانید از کشیدن خط چشم خودداری کنید. می‌توانید مژه‌هایتان را با برس ریمل آراسته و یک سایه ملایم با رنگ آجری یا خاکستری بر بالای پلک‌هایتان بکشید. استفاده از یک خط ملایم در بالای چشم‌ها نیز در بهتر نشان دادن آرایش نود بر روی چهره تاثیر دارد.

آرایش چشم‌ها در سبک آرایشی نود

آرایش لب‌ها در روش آرایشی نود

در سبک آرایش نود سلامت لب‌ها و پوسته پوسته نبودن آنها بسیار اهمیت دارد. بنابراین سعی کنید از بالم لب و تقویت کننده‌های لب استفاده کنید. آرایش لب‌ها با رژ لب‌های ملایم و همرنگ لب بهترین انتخاب در سبک آرایشی نود است. استفاده از خط لب در آرایش نود توصیه نمی‌شود.

آرایش چشم‌ها در سبک آرایشی نود

علاوه بر مراحل اشاره شده برای تکمیل آرایش نود اگر ابروهای کم پشتی دارید پر کردن کامل آنها با مداد ابرو و یا دیگر سبک‌های ترمیم ابرو از طبیعی بود آرایش چهره شما می‌کاهد. بنابراین بهتر است با مداد ابرو و ایجاد خطوط ظریف تا حدودی به پر کردن ابروهایتان بپردازید تا اصل سادگی میکاپ شما از بین نرود.

سبک آرایش نود برای انواع رنگ پوست

یکی از بارزترین ویژگی‌های سبک آرایش نود برای چهره نزدیک بودن رنگ آرایش به رنگ پوست افراد برای طبیعی جلوه دادن آن است. یک سری تکنیک برای بهتر نشان دادن آرایش نود بر روی پوست‌های مختلف در این قسمت ارائه می‌شود.

سبک آرایش نود برای انواع رنگ پوست

آرایش نود بر روی پوست روشن

میکاپ نود بر روی پوست‌های روشن یک حالت رنگ پریدگی و خنثی را به همراه دارد. بنابراین با کاربرد رنگ‌های مناسب و روشن ملایم برای رژلب و رژ گونه و همین طور هایلایتر پوست به بهتر نشان دادن آرایش چهره به سبک نود بر روی پوست‌های روشن کمک کنید.

آرایش نود بر روی پوست روشن

آرایش نود بر روی پوست متوسط یا گندمی

بهترین انتخاب برای آرایش نود بر روی پوست‌های گندمی و متوسط استفاده از لوازم آرایشی با پایه رنگ بژ و طلایی است. رژ لب‌هایی با ته رنگ پرتقالی و استفاده از تناژ رنگ‌های طلایی و بژ برای آرایش چشم و هایلایتر طلایی برای درخشندگی پوست یک هارمونی رنگ زیبا در کنار میکاپ ساده به همراه دارد.

آرایش نود بر روی پوست متوسط یا گندمی

آرایش نود بر روی پوست تیره

برای آرایش نود بر روی پوست تیره از رنگ‌های بیش از حد قهوه‌ای استفاده نکنید. از یک رنگ برنزی یا مسی گرم برای کانتور صورتتان بهره برده و در نهایت با یک هایلایتر به جذاب تر شدن آرایشتان کمک کنید. بهترین انتخاب رنگ برای رژ گونه در این تناژ پوست رنگ هلویی مات است.

آرایش نود بر روی پوست تیره

رنگ نود که از هماهنگی رنگ پوست با آرایش و رنگ لباس و لاک گرفته شده است، یک فانتزی جذاب برای بهتر و خاص نشان دادن چهره و استایل افراد می‌باشد. انتخاب رنگ نود برای آرایش یک سبک جذاب برای خاص و زیبا تر نشان دادن چهره می‌باشد. با شناخت کامل از رنگ پوست و رسیدگی به سلامت آن بهترین نوع آرایش نود و میکاپ ساده را برای چهره تان انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *