یکشنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۴۰ بعد از ظهر

بیوگرافی ژیلا شاهی

ژیلا شاهی متولد سال ۱۳۶۴ در شهر اردبیل است. وی یک بازیگر جوان دهه شصتی از استان اردبیل است که کارش را با حضور در کلاسهای بازیگری حمید سمندریان آغاز نمود. او برای انتخاب نقشهایش، دقت لازم را به کار میگیرد تا در هر اثر مبتذل و بی مایه ای به عنوان بازیگر حضور نیابد. توانائی و مهارت او در بازیگری با وجود سن کمش، و تجربه کاری نه چندان زیادش او را کاندید بهترین نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر کرد که در نهایت فرشته صدرعرفایی آن را از آن خود نمود اما رقیبان ژیلا شاهی در این رقابت سخت، بازیگران توانا و استخوان خورده کرده سینمای ایران بودند که سالهای سال در عرصه بازیگری فعال بودند. نگاهی میکنیم به زندگی هنری وی

ژیلا شاهی عکس ژیلا شاهی و همسرش بیوگرافی ژیلا شاهی

تحصیلات :

در مورد تحصیلات او اطلاعات چندانی وجود ندارد. او بازیگری را در کلاسهای آزاد و خصوصی غیر آکادمیک آموخته است.

زندگی خانوادگی :

در مورد وضعیت تاهل خانم شاهی نیز مطلقا هیچ آگاهی دسته اولی وجود ندارد زیرا او خیلی کم مصاحبه میکند و چون چهره کمتر شناخته شده ای نیز هست رسانه ها کمتر رغبت میکنند در مورد زندگی خصوصی و کاری وی با او حرف بزنند و در ضمن ایشان در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز تمایل چندانی ندارند تا درباره زندگی خصوصی خود صحبت کنند. البته تصاویری از او و مادرش در فضای مجازی وجود دارد که نشان از علاقه و ارتباط عاطفی خاصی میان این دو است و البته نکته جالب توجه در مورد این تصاویر شباهت عجیب چهره خانم بازیگر با مادرش میباشد.

نحوه ورود به دنیای بازیگری :

وی از سنین نوجوانی وقتی که یک دانش آموز دبیرستانی شانزده ساله بود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، شروع به یادگیری بازیگری کرد و سپس در چند نمایش به روی صحنه رفت. او احساس کرد که برای وارد شدن به حرفه بازیگری و فعالیت جدی در این حرفه نیاز به مهاجرت از شهر خود دارد بنابراین در سال ۱۳۸۸ وقتی بیست و چهار سالش بود به تهران مهاجرت کرد و نامش را در کلاسهای بازیگری استاد سمندریان نوشت.

این کلاسها یکی از بهترین و حرفه ای ترین آموزشگاه های بازیگری ایران به مدیریت زنده یاد حمید سمندریان و همسرش زنده یاد هما روستا بود که بازیگران توانا و کارکشته ای همچون عزت الله انتظامی، رضا کیانیان، گلاب آدینه و سوسن تسلیمی آموزش بازیگری دیدند. از همانجا بود که وی را به فیلمهای سینمائی و تلویزیونی در دست ساخت معرفی کردند و او مسیر بازیگریش را به شکلی قدرمند و اصولی دنبال نمود.

ژیلا شاهی

حضور در سینما :

حضور او در سینما با بازی در نقشهای کوتاه آنهم در فیلمهای نه چندان شناخته شده همراه بود اما در سال ۹۷ در فیلمی به نام قصر شیرین در کنار حامد بهداد نقش دختری به نام نجمه را ایفا نمود که در شهرت وی تاثیر به سزائی ایفا نمود. او در این کار با حامد بهداد همبازی بود و به گفته خودش از او بسیار آموخته و البته شیفته وجوه انسانی وی شده است. ژیلا شاهی در همین باره میگوید شاید کمتر کسی هست که بداند در پس چهره جنجالی حامد بهداد، چه شخصیت خیرخواه و مهربانی نهفته شده است.

همچنین بخوانید:  بلند قدترین مرد دنیا ازدواج کرد + عکس ها

قصر شیرین را رضا میرکریمی نوشته و کارگردانی کرده است و روایت زندگی تلخ یک مرد ۴۲ ساله است. این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم شانگهای نیز به نمایش درآمد. اولین فیلم سینمائی ژیلا شاهی، روئیدن در باد به کارگردانی رهبر قنبری بود. در این کار گوهر خیر اندیش و امید زندگانی نیز حضور داشتند. فیلم روایت زندگی یک پسر نوجوان ایلیاتی است که در مسیر زندگیش ناگزیر است دست به انتخاب های دشوار بزند. از این فیلم در گیشه استقبال چندانی نشد.

روزهای نارنجی به کارگردانی آرش لاهوتی دیگر فیلم بلند سینمائیست که ژیلا در آن حضور یافته و نقش دختری به نام فیروزه را ایفا میکرد. در فیلم سینمائی خاکستر و برف نیز وی با میترا حجار و کامبیز دیرباز همبازی بود. این کار را روح الله سهرابی در سال ۹۱ ساخته بود و یک فیلم از سینمای دفاع مقدس بود.

ژیلا شاهی

بازی در فیلمهای کوتاه :

او در چندین و چند فیلم کوتاه نیز هنرنمائی کرده است که از جمله آنها میتوان به: باغ بی برگی، آرداک، نارگل، جائی برای آرامش، بچه مرز، اویان، رودی از فصل های من گذشت، اشاره کرد.

دیگران می خوانند

بیوگرافی الناز اسماعیلی بازیگر نقش لیلا در کنار پروانه ها + همسرش | عکس های شخصی

جشن کریسمس در عربستان؛ حضور ۱۳ خواننده مشهور زن و مرد جهان عرب

عزت‌الله مهرآوران در گذشت+ بیوگرافی و آثار

آرام جوینده همسر سپهر حیدری – بیوگرافی و عکس

تمام بازیگران زن ایرانی که زشت شدند

بازی در مجموعه های تلویزیونی :

شکوه یک زندگی، سرزمین مادری و همه چیز آنجاست از سریالهای هستند که ژیلا شاهی با آنها در قاب تلویزیون دیده شده است. شکوه یک زندگی در مورد زندگی سخت همسران شهدا و افراد مفقود الاثر در جنگ است که بیتا سحرخیز در کنار نازنین فراهانی از جمله بازیگران این سریال بودند. همه چیز آنجاست نیز یک درام خانوادگی بود که حدیث میرامینی و مهرانه مهین ترابی در آن بازی میکردند و سرزمین مادری که نام دیگرش سرزمین کهن است را نیز کمال تبریزی کارگردانی کرده و بازیگران مطرحی همچون هنگامه قاضیانی و شهاب حسینی نقش به ایفای نقش پرداختند.

نحوه انتخاب نقش :

او حساسیت زیادی به خرج میدهد تا در نقش هایی که خوب شخصیت پردازی شده باشد، بازی کند و در همین باره میگوید میخواهم در فیلمی باشم و نقشی را ایفا کنم که وقتی دوباره آن را دیدم سرم را بالا بگیرم و احساس پشیمانی نکنم و حالم از دیدن نقشم در فیلم خوب باشد نه بد. همچنین او بر این باور است از گرفتن جوایز هنری نه باید چندان خوشحال بود و نه باید به خاطر عدم دریافتش خود را سرزنش نمود و در مورد خودش میگوید هنوز اول کار است و همین که نامش در کنار بزرگان عرصه بازیگری ایران قرار بگیرد احساس خرسندی خواهد کرد.

ژیلا شاهی

بیوگرافی و عکس های جدید و دیده نشده ژیلا شاهی

عکس های جدید ژیلا شاهی بازیگر فیلم سینمایی قصر شیرین

عکس های جدید ژیلا شاهی بازیگر فیلم سینمایی قصر شیرین

حامد بهداد و ژیلا شاهی

عکس حامد بهداد و ژیلا شاهی

ژیلا شاهی

عکس و بیوگرافی ژیلا شاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *