پنج‌شنبه , 25 آوریل 2024 - 9:40 ب.ظ

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

شاید برای شما پیش آمده که برای یک سری روندهای اداری از شما گواهی عدم سوء پیشینه درخواست شود. بسیاری از افراد به دلیل اینکه با این گواهی نا آشنا هستند، نمی دانند که برای گرفتن گواهی سوء پیشینه باید چه کاری انجام دهند؟ یا به چه کسی و چه ارگانی باید درخواست گواهی عدم سو پیشینه دهند؟
گواهی عدم سوء پیشینه به معنای این است که شما در گذشته مرتکب جرم کیفری شده اید یا خیر! به همین خاطر درخواست این گواهی از زیر مجموعه های قوه قضاییه امکان پذیر است. به هر حال اگر شما نیاز به گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه دارید ولی نمی دانید که از چه طریقی اقدام کنید، به کجا مراجعه کنید و چه مدارکی را ارائه دهید، با ما همراه باشید تا تمام موارد مربوط به درخواست گواهی عدم سوپیشینه را توضیح دهیم و توضیح دهیم سوء پیشینه بعد از چه مدت پاک می شود. همچنین می توانید بررسی کنید که سوء پیشینه شامل چه جرایمی است.

مدارک لازم برای گرفتن گواهی عدم سو پیشینه

 برای گرفتن گواهی عدم سو پیشینه یک سری مدارک نیاز است که در هنگام ثبت درخواست این گواهی باید ارائه شود. توصیه می کنیم قبل از هر کاری در جهت درخواست گواهی سو پیشینه نسبت به آماده کردن مدارک زیر اقدام کنید.
مدارک لازم برای گرفتن گواهی عدم سو پیشینه
 ارائه اصل شناسنامه و کپی از صفحات آن
  ارائه اصل کارت ملی و کپی از آن
  یک قطعه عکس سه در چهار از متقاضی***
  ارائه کد پستی محل سکونت
  ارائه آدرس دقیق از محل سکونت
  دریافت و تکمیل معرفی نامه از محلی که از شما درخواست گواهی عدم سوء پیشینه کرده است یا پر کردن فرم (همان پرسش نامه) مربوط به گواهی عدم سوء پیشینه
  پرداخت هزینه های مربوط به صدور گواهی عدم سوء پیشینه***

*** نکته مربوط به عکس متقاضی: سعی کنید برای گرفتن گواهی عدم سو پیشینه عکس جدیدی از خود ارائه کنید. این عکس باید تمام رخ، کاملا رنگی، دارای زمینه سفید و بدون عینک باشد. تمامی شئونات اسلامی نیز باید رعایت شود و خانم ها آرایشی روی صورت نداشته باشند.

دیگران می خوانند:

*** نکته مربوط به هزینه گواهی عدم سو پیشینه: این هزینه با احتساب هزینه پست حدود ۵۰ هزار تومان می باشد. لازم به ذکر است که هزینه های صدور گواهی عدم سوپیشینه در مراجعات حضوری، تنها با کارت خوان دفاتر پلیس ۱۰+ انجام پذیر خواهد بود.
اگر متقاضی درخواست صدور نسخه های دوم یا سوم گواهی سوء پیشینه را داشته باشد، باید حدود ۱۵ هزار تومان مبلغ بیشتری پرداخت کند.

*** گواهی عدم سوپیشینه برای سفارت: اگر قصد دریافت گواهی عدم سوپیشینه برای سفارت یا  اداره ای در خارج از کشور را دارید حتما گذرنامه و کپی صفحه اول آن را به همراه مدارک مربوطه ارائه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *