سه‌شنبه , 30 آوریل 2024 - 9:04 ق.ظ

علت فوت همسر بیژن مرتضوی چه بود؟ + بیوگرافی ستاره سعیدی

بیوگرافی ستاره سعیدی

ستاره سعیدی همسر و مدیر برنامه‌ های بیژن مرتضوی – خواننده و آهنگساز ۶۵ ساله ی ایرانی ساکن آمریکا – که پس از قرار گرفتن تحت عمل جراحی مغز در ترکیه به کما فرو رفته بود، روز جمعه ۱۰ شهریور درگذشت. ستاره سعیدی ۴۰ سال داشت.

هنرمندان زیادی از جمله معین، لیلا فروهر، مازیار فلاحی و پرویز پرستویی با انتشار پیام هایی در اینستاگرام درگذشت همسر بیژن مرتضوی را به وی تسلیت گفتند.

پیکر ستاره سعیدی در ترکیه به خاک سپرده شد.

همسر بیژن مرتضوی

علت فوت ستاره سعیدی همسر بیژن مرتضوی چه بود؟
همسر بیژن مرتضوی

بیژن مرتضوی که در هفته های گذشته برای برگزاری کنسرت در استانبول به همراه همسرش ستاره سعیدی به ترکیه سفر کرده بود، اواخر مرداد ماه در پیامی ویدئویی در اینستاگرامش اعلام کرد که همسرش قرار است در بیمارستانی در ترکیه تحت عمل جراحی باز مغز قرار گیرد و از مردم خواست برای وی دعا کنند.

ستاره سعیدی خود نیز پیش از عمل با انتشار ویدئویی در استوری اینستاگرامش توضیحاتی درباره ی علت جراحی خود و اینکه چرا برای انجام جراحی به آمریکا بازنمی گردند، ارائه کرد. او در این ویدئو گفت: «به دلیل مسائلی یکی از رگ های مغزم پاره شده و به خاطر شرایط من امکان برگشت به آمریکا را نداریم.»

مرتضوی یک روز بعد، از موفقیت آمیز بودن عمل همسرش خبر داد و گفت او به مدت ۵ روز تحت بیهوشی بعد از عمل قرار خواهد داشت. با این حال، مرتضوی چند روز پیش اعلام کرد با وجود گذشت ۱۰ روز همسرش هنوز از بیهوشی خارج نشده است. در پی این اتفاق مرتضوی کنسرت استانبول خود را لغو کرد.

سعیدی که پس از جراحی در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه قرار داشت، در نهایت از کما خارج نشد و روز جمعه ۱۰ شهریور درگذشت.

برخی رسانه ها مدعی ابتلای ستاره سعیدی به تومور مغزی شده اند. با این حال، مشکل اصلی وی هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

ستاره سعیدی همسر بیژن مرتضوی که بود؟
همسر بیژن مرتضوی

به گفته ی کانال تلگرامی باشگاه روزنامه نگاران ایران، ستاره سعیدی متولد سال ۱۳۶۲ در تهران و دانش‌ آموخته ی رشته مدیریت بود.

پدر و مادر او کارمند صدا و سیما و کارگردان برنامه‌ های تلویزیون بودند که هر دو بر اثر سکته درگذشتند.

او در دهه ی ۸۰ خبرنگار سیاسی بود و در رسانه‌ هایی مانند ایران نیوز و خبرگزاری برنا کار می‌ کرد.

وی در مجلس هفتم خبرنگار پارلمانی بود و گاهی نیز از سوی رسانه ی خود به همراه دیگر خبرنگاران به حیاط دولت می رفت تا سخنان وزرای دولت احمدی نژاد را پوشش دهد.

همسر بیژن مرتضوی

همسر بیژن مرتضوی

بعد از درگذشت پدرش کارگردانی را تجربه کرد. پس از آن عازم آمریکا شد. در آنجا مدلینگ را تجربه کرد و سپس با بیژن مرتضوی آشنا شد.

ستاره سعیدی در سال ۹۵ زمانی که ۳۴ سال داست با بیژن مرتضوی ۵۹ ساله ازدواج کرد.

او پس از ازدواج با بیژن مرتضوی، مدیر برنامه های همسرش شد و همچنین به عنوان فیلمبردار و سازنده‌ی کلیپ با مرتضوی همکاری داشت.

این دومین ازدواج بیژن مرتضوی محسوب می شد. او از ازدواج اول خود پسری به نام پژمان دارد.

بیوگرافی بیژن مرتضوی
همسر بیژن مرتضوی

بیژن مرتضوی موسیقیدان، آهنگساز، تنظیم‌ کننده، نوازنده ویولن و خواننده متولد سال ۱۳۳۶ در ساری است.

او نواختن ویولن را از سن ۳ سالگی آغاز کرد و زیر نظر معتبرترین اساتید این ساز از جمله پرویز یاحقی به یادگیری پرداخت. در ۷ سالگی نواختن پیانو، گیتار، سازهای کوبه ای و سازهای زهی موسیقی سنتی را فرا گفت. در ۱۱ سالگی مقام نخست مسابقه کشوری موسیقی دانش آموزان در ایران را کسب کرد. تنها ۱۴ سال داشت که یک گروه ارکستر ۳۲ نفری تشکیل داد و ساخته های خود را در یک اردوی تابستانی به نام «رامسر» در ایران اجرا کرد.

مرتضوی تحصیلات دانشگاهی خود را در انگلستان، در رشته مهندسی و نقشه کشی شهری ادامه داد و اجرای موسیقی و یادگیری ویولن را نیز دنبال کرد.

همسر بیژن مرتضوی

همسر بیژن مرتضوی

او در سال ۱۹۷۹ به آمریکا مهاجرت کرد و به تحصیل در رشته موسیقی پرداخت. در سال ۱۹۸۵ ساکن کالیفرنیا شد و اولین آلبوم خود را عرضه کرد.

مشخصه‌ ای که او را از نوازندگان دیگر متمایز می‌ کند توانایی او در نواختن همه سازهای به کار رفته در آثارش به‌جز سازهای بادی فلزی است. او از سال ۱۹۹۰ تور داخلی و بین‌ المللی آغاز کرد که محبوبیت بسیاری برای او در سر تاسر دنیا به ارمغان آورد. او اولین هنرمند ایرانی محسوب می شود که تحت حمایت شرکت‌ های Nederlander Productions ،Jeep Eagle ،New Dodge ،Chrysler بوده است. مرتضوی در سوم ژوئیه ۱۹۹۴ در Greek Theater به اجرای برنامه پرداخت. یکی از قطعاتی که او در این کنسرت اجرا کرد «حماسه» (Epic) نام داشت که آن را در ۱۱ سالگی ساخته بود. سبک آثار بی‌ کلام بیژن مرتضوی، ترکیبی از موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی پاپ است.

مرتضوی در سال ۲۰۰۹ از کشور انگلستان مدرک دکتری موسیقی دریافت کرد.

بیژن مرتضوی هدف و نیت قلبی خود را، معرفی و توسعه موسیقی معاصر خاورمیانه به‌ صورت آکادمیک در دانشگاه‌های کشورهای غربی عنوان کرده است.

با وجود آنکه آلبوم‌ های او حق انتشار در ایران ندارند، قطعات بی‌ کلام او بارها از تلویزیون ایران پخش شده‌ است.

گفته می شود او در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به ایران رفت و آمد داشت و پس از بازگشت حبیب محبیان برای گرفتن مجوز فعالیت دوباره به ایران آمد اما موفق به این کار نشد.

بیژن مرتضوی از جمله داوران برنامه استعدادیابی «صدای برتر» (The Voice Persia) بود که در سال ۱۴۰۱ از شبکه ام‌ بی‌ سی پرشیا (MBC Persia) پخش شد.

 

تصاویر همسر بیژن مرتضوی

 

همسر بیژن مرتضوی علت فوت همسر بیژن مرتضوی چه بود؟ + بیوگرافی ستاره سعیدی

 

دیگران می خوانند:

«جزئیات و علت فوت» مهسا امینی

بیوگرافی ارشا اقدسی از بدلکاری تا خندوانه و علت فوت

بیوگرافی فرزاد فرزین و همسرش

قیمت تیرآهن هاش تحلیل بازار و راهنمای سفارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *