یکشنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۴۰ بعد از ظهر

علت قطعی گسترده اینترنت در تهران و البرز چه بود؟

قطعی گسترده اینترنت : برخی مخاطبان امروز از قطعی گسترده اینترنت همراه و ثابت در تهران و کرج خبر دادند که علت آن قطع برق و اختلال در برق‌رسانی در یکی از مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت که به ایجاد حریق در این سیستم‌ها منجر شد، اعلام شده است.

برخی مخاطبان از قطعی گسترده اینترنت همراه و ثابت در تهران و کرج از ساعت ۱۰ امروز خبر دادند که طبق آن، اینترنت اپراتورهای همراه اول، شاتل، مبین نت و… دچار قطعی شده بود.

این اختلال فنی بوده و در یکی از مراکز LCT شرکت ارتباطات زیرساخت در منطقه خیابان کردستان، اتفاق افتاده بود که طبق اعلام فتاحی – مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، در پی قطع برق  و اختلال در برق‌رسانی در یکی از مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت، اختلال در برق رسانی مرکز ایجاد شد و این موضوع به ایجاد حریق در سیستم‌های یو پی اس و سامانه های برق رسانی، منجر شد.

به گفته او حریق با کمک آتش نشانی در مراحل اولیه اطفاء و رفع اختلال , قطعی گسترده اینترنت از سامانه های فنی انجام شد.

دیگران می خوانند:

فرشته الوندی

دلیل اصلی قطعی فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ چه بود؟

جدیدترین اخبار سقوط جنگنده F۵ در تبریز

بیوگرافی سپهر حیدری

طبق اعلام مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در اثر این اتفاق عمدتا خدمات داخلی در برخی مناطق دچار مشکلاتی شد؛ در برخی موارد اینترنت بین الملل هم دچار قطعی شد که البته تا بیش از ۹۰ درصد رفع اختلال انجام شده و سرویس‌ها به حالت اولیه برگشتند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین اظهار امیدواری کرد که تا کمتر از دو ساعت آینده، کار بازسازی مسیرها و به روزرسانی دوباره آن‌ها انجام و خدمات به مردم ارایه شود.

پیش از این سخنان، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در توییتر اعلام کرده بود که اختلال جزئی اینترنت پیش آمده امروز در برخی مناطق تهران ناشی از اتصالی برق منجر به آتش سوزی در مرکز LCT بوده است که به سرعت برطرف شده و سیستم پشتیبان سریعا جایگزین شده است.

مهدی سالم همچنین گفت که به دلیل مشکل فنی در تاسیسات برق یکی از مراکز شرکت زیرساخت، اینترنت بخشی از مشترکین قطع شده است. همکارانم در تلاش هستند تا در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند.

او همچنین در توییت دیگری که عصر امروز منتشر شد، ضمن عذرخواهی از مردم بابت قطعی موقت امروز، اعلام کرد که اختلال ارتباطات که از حدود ساعت ۱۰ و به علت نقص فنی در سیستم برق رخ داده بود، با تلاش همکارانم برطرف شد و تقریبا تمامی سرویس‌ها پایدتر و برقرار هستند.

شاید لازم باشد مشترکین شبکه تلفن همراه برای دسترسی مجدد به سرویس، یکبار گوشی موبایل خود را خاموش و سپس روشن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *