دوشنبه , ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۲۷ بعد از ظهر

فال تاروت[+آموزش نحوه گرفتن فال و تفسیر کارت ها]

تاروت قرن ها روشی متداول و رایج برای طالع بینی بوده است و برای هر موضوع کارت هایی متناسب آن موجود است. کارت های فال تاروت علاوه بر پیش بینی آینده برای تربیت نفس آدمی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است.

تاریخچه مختصری از تاروت

کارت های تاروت مرتبط با قرن های گذشته است. در اصل تاروت یک بازی سرگرم کننده بوده است که برای طالع بینی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. برای افرادی که با روند فال تاروت آشنایی ندارند، این طور به نظر می رسد که شخصی که کارت های تاروت را می خواند، می تواند آینده را پیش بینی کند، اما بیشتر خوانندگان کارت تاروت در ابتدا به شما می گویند که کارت ها به عنوان راهنما هستند و خواننده فقط نتیجه احتمالی را طبق نیروهایی که در حال حاضر در محل حضور دارند، تفسیر می کند.

کارت های تاروت

تاروت از ۷۸ کارت تشکیل شده است. ۲۲ کارت اول تاروت کبیر است. کارت ها دارای معانی نمادین هستند که بیشتر بر جهان مادی، ذهن شهودی و قلمرو تغییر، متمرکز شده است. ۵۶ کارت باقی مانده مرتبط با تاروت صغیر است و به ۴ گروه شمشیر، سکه، عصا و جام تقسیم می شود.

تاروت کبیر

کارت های تاروت کبیر ۲۲ کارت مجزا است که پایه اصلی تاروت را تشکیل می دهند. ۲۲ کارت تاروت کبیر خال حکم نامیده می شود. این کارت ها از ۰ تا ۲۱ شماره گذاری می شوند که شماره صفر در کارت به معنی ابله و شماره ۲۱ کارت به معنی جهان می باشد.

تفسیر کارت های تاروت کبیر

 ابله: آغاز، شادی، شور و شوق، احتمالات نامحدود و آغاز فرصت های جدید و نو در زندگی

جادوگر: قدرت، نیرو، اراده، زیرکی، توانمندی و تجلی

راهبه یا پاپ بانو: پاکی، دانش، کیفیت، خوشایند، مربی، یادگیرنده و ناشکیبایی

ملکه یا شهبانو: تکامل، رشد، موفقیت و هیجان

امپراطور یا شاه: ثروت، برادری، مدیریت، پایداری و کنترل

پاپ اعظم: انگیزه، حمایت اجتماعی، بخشندگی، هماهنگی با قوانین جامعه، شفیق و اهمیت از لحاظ تاریخی و قدمت

عشاق: خوشنامی، رابطه معنادار، هماهنگی در عشق و پایداری

ارابه: دودلی، ملال، اختلال، پشتکار، سفر، پر تلاش بودن

استقامت و قدرت: دلاوری، قدرت، اراده و عزم، شجاعت زیاد، دلیری، توانمندی

درویش یا زاهد گوشه نشین: قدرت، عقل سلیم، استقامت، پارسایی، تنهایی و پایان یک رابطه

چرخ اقبال: دانش، پیشرفت، پارسایی، پیشرفت در کار، اقبال، اقدامات غیر منتظره

عدالت: انصاف، عدالت، حقیقت، قانون، شجاعت، اخلاق و پاکی

به دار آویخته: واگذاری، محروم شدن از امری مهم، سازگاری مجدد، پیشرفت، توسعه، تولد مجدد، بدشانسی و ملال

مرگ: زندگی جدید، دگرگونی، تولد دوباره، تغییرات غیر منتظر و غیر قابل پیش بینی در زندگی و کار، فقدان، ناامیدی، شکست، بیماری، مرگ و بدشانسی

میزان یا اعتدال: ائتلاف، هماهنگی، کنترل، گرفتار، صبر، صلاحیت برای قدرت

شیطان: شکست غیر منتظره، فرد پرخاشگر، تعرض، وحشیگری، مجاله، عجیب و غریب، انحطاط، هرج و مرج و فاجعه

برج: ورشکستگی، تغییر ناگهانی، زوال دوستی، آوارگی، کاهش منابع مالی، اعمال غیر منتظره، فراموشی در گذشته

ستاره: سرنوشت، ایده های جدید در ذهن، عشق معنوی، لذت و خوشی، خوشنودی، ترغیب، تعادل، امید و خوشحالی

ماه: ستمگری، فریب، حقه بازی، رفع طلسم، چشم داشت نداشتن، خطا، شکست، ستمگری، آبروریزی، خطر

خورشید: گرمی، موفقیت، نشاط، تعهد در یک رابطه مستحکم

رستاخیز: سلامت بیشتر، به ثمر نشستن تلاش ها، پاداش، جبران، دوباره جوان شدن، آگاهی

جهان: ارزیابی موفقیت آمیز، رشد و تکامل، زندگی ابدی، معصومیت کامل، زندگی

تفسیر کارت های تاروت صغیر

کارت جام: کارت های جام نشان دهنده احساسات و روابط و آب است. زمانی که خواندن شما تحت سلطه کارت های جام است، به این معنا است که احساسات شما می تواند بهترین نتیجه را کسب کند و شما می توانید از منطق و استدلال دور شوید.

کارت شمشیر: کارت های شمشیر با درگیری های جسمی و اخلاقی همراه است. علاوه بر این نشان دهنده عنصر هوا است و به جهت شرق متصل است. در حالی که مردم شمشیر را نشانه درگیری می دانند اما این کارت ها پیچیده تر از آن مفهوم هستند.

کارت های شمشیر نماد قدرت، تغییر، جاه طلبی و عمل هستند. اگر تعدادی کارت شمشیر به صورت گستره ظاهر می شوند، باید به نشانه هایی توجه کنید که وضعیت مورد نظر به عمل و نتیجه وابسته نیست و ممکن است از طریق پاسخ مناسب و تحلیل رفع شود.

کارت های سکه: در فال تاروت خواستگاری، موضوعات امنیتی و ثبات و ثروت را نشان می دهد. این کارت به جهت شمال متصل است و به عنصر زمین اشاره دارد. کارت های سکه جایی است که کارت های مرتبط با پیشرفت تحصیلی، سرمایه گذاری، خانه و پول و ثروت را پیدا خواهید کرد.

کارت عصا: کارت های عصا با موضوعاتی مانند شهود، اندیشه و شوخ طبیعی همراه است. به جهت جنوب متصل شده و به عنصر آتش اشاره دارد. این کارت در جایی است که شما می توانید کارت های مرتبط با موضوعات خلاقیت، برقراری ارتباط با دیگران و فعالیت بدنی را پیدا کنید.

زمانی که تعدادی از کارت های عصا در فال شما ظاهر می شود، در بیشتر مواقع نشان دهنده این موضوع است که برای وضعیت کنونی شما راه حل های خلاقانه ای وجود دارد و شما باید آن راه حل ها را جستجو کنید.

 

آموزش فال تاروت

برای گرفتن فال تاروت ابتدا باید کارت ها را مخلوط کنید و بر بزنید. بر زدن کارت ها تا جایی که فکر می کنید کافی است ادامه می یابد.

اگر برای فرد دیگری فال می گیرید از او بخواهید با دستی که به آن مسلط نیست، یعنی اگر راست دست است با دست چپ و یا برعکس، کارت ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کند و کارت های پایینی را بر روی کارت های بالایی قرار دهد. اگر برای خودتان فال می گیرید فقط باید کارت ها را بر بزنید و انجام کارهای دیگر لازم نیست.

مراحل انجام فال تاروت و انتخاب کارت ها

  1. انتخاب کارت های تاروت باید پس از انجام یک مراسم کوچک انجام شود. زمانی که برای دریافت پاسخ سوالات خود به سراغ کارت های تاروت می روید به آن لحظه گرفتن فال، حالتی از مراقبه بدهید.
  2. زمانی که می خواهید فال بگیرید کارت ها را با آرامش از جعبه خود خارج کنید و آن ها را بر بزنید و پس از این که مطمئن شدید کارت ها مخلوط شده اند، متناسب با نوع فالتان آن را انتخاب کنید.
  3. برای تمرکز بیشتر می توانید در محیط خود شمع یا عود روشن کنید.
  4. سوالاتی که از کارت ها می شود، در حقیقت سوالاتی است که از ناخوداگاه فرد پرسیده می شود. در واقع هر چه نیت و سوالات شفاف تر باشد، تاروت بهتر می تواند معرفت ناشی از ناخوداگاه فرد را انعکاس دهد.
  5. در حین کشیدن کارت ها چشمانتان را ببندید و نفس عمیق بکشید. همانطور که دست شما روی کارت ها حرکت می کند به کارتی که با انرژی شما هماهنگی دارد اعتماد کنید و کارت را بکشید.
  6. گاهی در حین بر زدن کارتی بیرون می افتد، به اینگونه کارت ها که به صورت ناگهانی ظاهر می شوند توجه کنید، زیرا اغلب پاسخ پرسش شما را با خود همراه دارند.
  7. برای تفسیر کارت ها از قدرت درک و فهم خود بهره ببرید. کارت ها می توانند برای افراد مختلف تعابیر گوناگونی را داشته باشند

فال تاروت ۳ کارتی

اگر در انجام این کار مبتدی هستید و می خواهید در این راه مهارت خود را ارتقا دهید تاروت سه کارتی برای انجام تمرین عالی است. این یک فال ساده است و به شما کمک می کند که فقط در ۳ مرحله یک فال خوب و اساسی بگیرید. در واقع این یک روش ساده و سریع برای گرفتن فال است. در این روش سه کارت نشانه گر گذشته، حال و آینده است.

کارت ۱: گذشته
کارت ۲: حال
کارت ۳: آینده

کارت آخر نشان دهنده نتیجه نهایی است و متناسب با موقعیتی که با آن روبرو هستید، می تواند یک هدف بلند مدت یا حتی یک تصمیم فوری باشد.

 

فال تاروت ۱۰ کارتی

طالع بینی با ۱۰ کارت یک فال تاروت کامل است. شما در این روش به تمرکز زیاد برای انتخاب ۱۰ کارت نیاز دارید.

کارت اول: این کارت وضعیت حال و آنچه هم اکنون اتفاق می افتد را نشان می دهد.

کارت دوم: این ورق نشانگر چالشی است که در حال حاضر با آن روبرو هستید. شما برای پیشرفت در آینده باید این مشکل را برطرف کنید.

کارت سوم: در این کارت وقایع گذشته نشان داده می شود و مشخص می شود که چگونه گذشته وضعیت کنونی ما را تشکیل داده اند.

کارت چهارم: این کارت نشان دهنده آینده است، علاوه بر این بیانگر وضوح نهایی رویدادها نیست و معمولا این اتفاقات کوتاه مدت است.

کارت پنجم: این کارت بیان کننده هوشیاری است و به بررسی آنچه که ذهن شما بر آن متمرکز است می پردازد. در واقع این کارت نشان دهنده اهداف، خواسته ها و فرضیات شما است.

کارت ششم: بیان کننده ناخوداگاه شما است. ناخوداگاه انسان احساسات، اعتقادات و ارزش هایی را نشان می دهد که شاید افراد فرومایه هنوز درک نکرده اند. در بعضی از موارد این کارت می تواند نشان دهنده تعجب باشد و یا تاثیر پنهانی را نشان دهد.

کارت هفتم: این کارت در تفسیر شخصیت شما بوده و نشان می دهد که شما چگونه خود رامی بینید.

کارت هشتم: بیانگر نفوذ خارجی است و نشان دهنده دنیای پیرامون شما و چگونگی تاثیر این وضعیت است. گاهی این کارت نمایانگر محیط اجتماعی و عاطفی است و همچنین بیان کننده این است که چگونه دیگران شما را درک می کنند.

کارت نهم: بیان کننده امید و ترس است. این کارت می تواند هر آنچه را که شما به صورت مخفیانه آرزو می کنید و هر چیزی را که ممکن است سعی در جلوگیری از آن داشته باشید را نشان دهد. ماهیت انسان متناقض است و چیزی که بیشتر نسبت به آن ترس داریم گاهی اوقات چیزی است که ما به آن امید داشته ایم.

کارت دهم: این کارت نشان گر نتیجه است و خلاصه ای از کارت های قبلی است البته با توجه به همه اتفاقاتی که در حال افتادن است.

سخن پایانی

فال تاروت یکی از قدیمی ترین روش های پیشگویی از گذشته تاکنون بوده است. در این نوشته از سایت به تاروت، نحوه گرفتن فال و تفسیر کارت ها پرداخته شد. امیدواریم لحظات خوبی داشته باشید و همواره در زندگی خود شاهد اتفاقات خارق العاده و زیبا باشید.

 

سوالات متداول در زمینه تاروت

تاروت چیست؟

تاروت در گذشته یک سرگرمی جذاب بوده است، اما به مرور زمان به یک روش برای پیش بینی آینده تبدیل می شود.

کارت های تاروت به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

تاروت از ۷۸ کارت تشکیل شده است. ۲۲ کارت اول تاروت کبیر است. کارت ها دارای معانی نمادین هستند که بیشتر بر جهان مادی، ذهن شهودی و قلمرو تغییر، متمرکز شده است. ۵۶ کارت باقی مانده مرتبط با تاروت صغیر است و به ۴ گروه شمشیر، سکه، عصا و جام تقسیم می شود.

کارت های تاروت در فال سه کارتی چه مفاهیمی را بیان می کنند؟

سه کارتی که در این شیوه از فال به کار برده می شوند نشانه گر اتفاقات گذشته، حال و آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *