سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲:۲۱ بعد از ظهر

همه چیز در مورد پیرسینگ ناف

پیرسینگ (Piercing) یا همان سوراخ کردن پوست به ‌منظور واردکردن اشیای تزئینی و جواهرات به بدن می باشد که فقط مختص ناف نیست و برای
قسمت‌های دیگر بدن نیز انجام می گیرد.

پیرسینگ ناف نشانه چیست

اصولاً این کار از طریق سوراخ کردن پوست اطراف ناف (معمولاً بالای لبه فوقانی ناف) به‌صورت دستی یا به کمک گان‌های مخصوص انجام می‌شود.

پیرسینگ ناف محدوده پیروزی

بعضی از افراد تمایل دارند که برای جلوه بیشتر از جواهرات آویز استفاده کنند. در ادامه این مطلب به ابهامات زیادی که در مورد پیرسینگ ناف وجود دارد؛ پاسخ خواهیم داد.

پیرسینگ ناف نشانه چیست؟

سال‌ها بعد از رواج پیرسینگ ناف در میان اروپاییان، این روش به کشورهای آسیایی و ایران هم رسید. چرا که از نظر بسیاری از جوانان یکی از نشانه‌های جذابیت محسوب می‌شود و می‌تواند محل ناف را زیباتر نشان دهد.

خرید پیرسینگ ناف نقره

حکم شرعی پیرسینگ ناف چیست؟

از نظر بسیاری از مراجع این کار به ‌خودی‌ خود اشکالی ندارد، اما در مورد خانم‌ها باید از دید نامحرم پنهان شود تا مفسده ‌انگیز نشود.

آیا پیرسینگ ناف با درد یا آسیب همراه است؟

بله، پروسه انجام آن کمی درد دارد و بعد از آن نیز احتمالاً برای چند روز درد خواهید داشت. مانند پیرسینگ نواحی دیگر بدن، پیرسینگ ناف نیز ممکن است با التهاب، تحریک پوست و قرمزی، عفونت و حتی رد آن همراه باشد.

پیرسینگ ناف با انژیوکت

چقدر طول می‌کشد تا محل پیرسینگ ناف بهبود یابد؟

بهتر است پس از پیرسینگ، روزانه ناف و اطراف آن را به کمک پنبه و محلول آب و نمک دریا یا سرم فیزیولوژی تمیز کنید. معمولاً بین ۳-۶ ماه طول می‌کشد تا محل پیرسینگ کاملاً بهبود یابد. گاهی ممکن است یک سال طول بکشد. در این مدت پس از تماس این محل با آب و عرق، حتماً آن را خشک کنید یا از قبل از بانداژهای ضدآب استفاده کنید تا منجر به بروز عفونت نشود. به همین دلیل بهتر است تا ۴ هفته اول سراغ شناکردن نروید.

چگونه از عفونت پیرسینگ ناف جلوگیری کنیم

جنس انواع پیرسینگ ناف از چه چیزی است؟

انواع طرح‌های پرسینگ ناف در حال حاضر از جنس استیل جراحی، تیتانیوم، بیوفلکس و طلا ساخته می‎شوند. بهتر است از مواد دارای نیکل برای پیرسینگ ناف استفاده نکنید. در ادامه به ویژگی‌های هرکدام از این چهار ماده و مزایا و معایب آن‌ها اشاره خواهیم کرد

پیرسینگ ناف ضد حساسیت

استیل
متداول‌ترین و محبوب‌ترین ماده‌ای است که برای ساخت اشیای تزئینی پیرسینگ استفاده می‌شود. بسیار باکیفیت، دارای جلای نقره‌ای و بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ اما حاوی مقادیر کمی نیکل است که با گذشت زمان تغییر رنگ پیدا می‌کند.

پیرسینگ ناف با آنژیوکت

تیتانیوم
در هنگام سوراخ کردن ابتدایی پوست نیز از سوزنی با جنس تیتانیوم استفاده می‌شود. معمولاً انتخاب عالی برای افرادی است که آلرژی پوستی و حساسیت به نیکل دارند. بسیار بادوام، بدون تغییر رنگ، ۱۰۰٪ عاری از نیکل و سبک‌تر از فولاد است اما از استیل جراحی گران‌تر و رنگ آن کمی تیره‌تر است.

قیمت پیرسینگ ناف در شیراز

پیرسینگ طلا
طلا واقعاً یک گزینه فوق‌العاده لوکس و زیبا است. هیچ جایگزینی برای طلا وجود ندارد و کاملاً عاری از نیکل می‌باشد اما بسیار گران‌قیمت است.

پیرسینگ ناف طلا

 

هزینه پیرسینگ چقدر است؟

معمولاً قیمت انواع اشیا تزئینی پیرسینگ ناف بین ۹۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است. نوع طلای آن گران‌تر است و حتی تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. بهتر است برای پیرسینگ به کلینیک‌های معتبر پوست و مو مراجعه کنید تا با عوارض جانبی جبران‌ناپذیری موجه نشوید که معمولاً بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومان هزینه انجام آن است.

سخن آخر
پیرسینگ ناف اگرچه کار جذابی است؛ اما حتماً باید زیر نظر پزشک شود و مراقبت‌های بعد از آن نیز با دقت پیگیری شوند. اگر ورزشکار یا فرد فعالی از نظر جسمی هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام ندهید. امیدواریم مطالعه این پست آگاهی کافی به شما در این زمینه داده باشد.


پیرسینگ ناف سعادت آباد

یک دیدگاه

  1. برای سفارش پیرسینگ طلا نقره یا پلاتین در خدمتیم
    گروه طراحی و تولید طلا و جواهرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *