چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰ قبل از ظهر

رابطه جنسی خواهر با برادر

سوال: سلام وخسته نباشید من تنها دختر خانواده هستم دوتا داداش دارم و یک مادر داداش بزرگم بهم دست میزنه و همش خودش را به من میماله و یکبار هم تو حمام به زور باهام … کرده چیکار کنم؟

سلام علیکم

همان گونه که می دانید ضرب المثلی وجود دارد که دختر را به پنبه و پسر را به آتش مانند می کند که بدون شک در صورت نزدیک شدن آن دو به یکدیگر، پنبه شعله ور می شود.

البته این ضرب المثل برای دختر و پسر نا محرم است ولی برادر شما پرده حیا و عفت را کنار زده و متاسفانه به محرم و خواهر خودش هم رحم نمی کند نیز صدق می کند و این کار شما را کمی مشکل تر می کند و شما حتی در خانه نیز باید رعایت برخی از مسائل و اصول را بکنید.

برادر شما به عملی مبتلا شده است که از بدترین اعمال و گناهان کبیره است و خداوند زنا کنندگان را هم در این دنیا و هم در آخرت به عذاب درد ناکی گرفتار خواهد کرد به خصوص اگر این عمل زشت و خطرناک با محارم صورت بگیرد یعنی با خواهر و یا مادر همان گونه که در روایتی از وجود نازنین پیامبر اکرم نقل شده است که حضرت می فرماید:

زِنا، شش پیامد دارد: سه در دنیا و سه در آخرت. سه پیامد دنیایى اش این است که: آبرو را مى بَرد، مرگ را شتاب مى بخشد و روزى را مى بُرد و سه پیامد آخرتى اش: سختى حسابرسى، خشم خداى رحمان و ماندگارى در آتش است.«۱»

این عذاب برای شخصی است که مبتلا به این عمل زشت بشود و از گناهش توبه و استغفار نکند و البته اگر توبه کند و گناهش را با خوبی ها جبران کند خداوند بخشنده و مهربان است

همان گونه که عرض کردم شما علاوه بر این که در خیابان و جلو نامحرمان باید یه سریع حریم ها را حفظ کنید در خانه نیز وقتی برادرتان حضور دارد باید رعایت مسائلی که خدمتتان عرض می کنم را بکنید.

۱: پرهیز از تحریک و جلوه‎گری: خداوند برای این که زن ها در جامعه آرامش و امنیت جنسی داشته باشند راهی را معرفی کرده و می‌فرماید:
زنان هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانشان معلوم شود و صدای خلخال که برپا دارند به گوش رسد«۲»

این آیه مبارکه، زنان را از حساس نمودن مردان و جلب نظر آنان به زینت‎های پنهان نهی می‎کند تا سبب تحریک غریزه‎ی آنها نشود.

۲: رعایت نوع سخن گفتن: گاهی نوع سخن گفتن و حتی تُن صدای زن در تحریک مرد ها موثر می باشد و البته این ها بیشتر در مورد نا محرم است ولی همان گونه که عرض کردم برادر شما از نا محرم ها بدتر است لذا ممکن است حرف زدن شما او را تحریک کند و خداوند نیز زنان را حتی در سخن گفتنشان سفارش و نصیحت کرده و می فرماید:
ی همسران پیامبر، شما هم‌چون زنان معمولی نیستید اگر تقوا پیشه کنید، پس به گونه‎ای هوس‎انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید.«۳»

حضرت علی علیه السّلام در نهج‌البلاغه بیان شیوا و جامعی در این زمینه دارد و روش برخورد اجتماعی دختران و زنان را روشن می‌کند و می‌فرماید: زنان و دختران مؤمن باید سه صفت را که برای مردان بد است داشته باشند: تکبر، ترس، بخل.

تکبر: یعنی در مقابل نامحرم با قاطعیت و وقار صحبت کنند و از حرف زدن باعشوه و تبسم که دیگران را تحریک می‌کند، بپرهیزد؛

ترس به این معنی که: بترسد از تنها بودن و تنها ماندن با شخص نامحرم.
بخل: یعنی در حفاظت مال خود و شوهر، کمال دقت و وسواس را بخرج دهند و امانت دار اموال همسر و خانه و پیام‎آور قناعت و صرفه‎جویی باشند.«۴»

۳: حفظ عفت و حیا

عفت و حیا برای زن سرمایه ارزنده‎ای به شمار می‎آید و بزرگ‌ترین مانع برای فریب و لغزش و انحراف زن است. عفت و حیا از خصوصیات روحی زن و سرمایه سلامتی اخلاقی و روانی او و حتی موجب سلامت جامعه و پاکدامنی مردان است. از این روی، امام صادق ـ علیه السّلام ـ می‌فرمایند:
حیا ده سهم است که نه سهم در زنان و یک سهم در مردان است.«۵»

و در روایت دیگری می‌فرماید:
کسی که حیا ندارد ایمان ندارد.«۶»

هنگامی که به هر علّت پاکدامنی فرد کم شود شرم و حیای او نیز کاسته می‌شود. بنابراین زنان و دختران باید در جامعه و بیرون منزل، باوقار و عفاف و متنانت ظاهر شوند و در عین رسیدگی به کار و تحصیل خود، به گونه‎ای رفتار نمایند که از نگاه‎های آلوده دور بوده، سبب تحریک و جلب توجّه شهوانی دیگران نشوند.و این مساله برای شما در منزل زمانی که برادرتان حضور دارد نیز رعایتش لازم است

۴: امتناع از خلوت کردن با فرد نامحرم و از جمله برادرتان

دختر و زن جوان باید حریم محرم و نامحرم را حفظ کند و از توقف در محل خلوت با فرد نامحرم پرهیز نماید. از این روی، در دیدگاه اسلامی قرار گرفتن زن و مرد نامحرم در یک اتاق که در آن بسته بوده و عبور و مروری بر آن نیست حرام است هر چند آنان مشغول خواندن نماز، دعا، قرآن و…. باشند چرا که خالق و آفریننده بشر می‎داند که در چنین حالتی افتادن به دام گناه قطعی است مگر آن‌که معجزه‎ای رخ دهد و از چندهزار نفر یک نفر پاک از این مهلکه بدر آید.و این مساله برای شما بسیار ضروری و لازم است و سعی کنید هیچ وقت تنها با برادرتان در خانه نمانید

۵: نپوشیدن لباس تنگ: بر شما لازم است که از پوشیدن لباس‎های تنگ و چسبیده حتی در مقابل برادرتان خودداری کنید.

۶:آرایش نکردن: بر شما لازم است که از هر گونه آرایش کردن پرهیز کنید

و در پایان سعی کنید هر چه زودتر ازدواج کرده و از بودن در کنار برادرتان دوری کنید و از ایشان هم بخواهید هر چه زودتر ازدواج کند و خودش را از منجلاب شهوت و شهوت رانی حفظ کند.

——————————————————-

منابع:

۱: وسائل الشیعه، ج ۱۱ ص ۳۹۵
۲: -سوره نور، آیه ۳۱
۳: سوره احزاب، آیه ۳۲
۴: نهج‌البلاغه، حکمت ۲۲۶
۵: مجلسی، بحالارانوار، ج ۱۰۳، ص ۲۴۴
۶:مجلسی، بحالارانوار، ج ۷۸، ص ۱۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *