یکشنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ قبل از ظهر

روغن کرچک برای لاغری و آب کردن شکم

کاربرد و خواص عالی روغن کرچک برای لاغری و کاهش وزن

روغن کرچک، روغنی گیاهی است که حاصل فشرده شدن دانه های گیاه ریسینوس کومونیوس می باشد. این روغن ، با خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی سبب افزایش میزان متابولیسم بدن، کاهش التهاب و مانع از جذب چربی می شود که در کاهش وزن نقش چشمگیری دارد. روغن کرچک برای لاغری راه های مختلفی دارد که متداول ترین آن ها شامل استفاده موضعی و خوراکی می شود.

خواص درمانی روغن کرچک

خواستگاه پیدایش روغن کرچک به کشور هندوستان باز می گردد. این روغن حاصل فشردگی دانه های یک گیاه به نام ریسینوس کومونیوس است.

روغن کرچک در رنگ زرد و به صوت چسبناک مشهود است. این روغن از یک عطر و بوی ویژه ای برخوردار است و حاوی خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد قارچی می باشد. به موجب خواص گوناگون موجود در روغن کرچک، از آن در صنایع غذایی به عنوان یک ماده نگهدارنده و افزودنی به خصوص شیرینی بهره گرفته می شود.

علاوه بر این، روغن کرچک منبع مواد معدنی و ویتامین E به شمار می رود که دارای اسید های چرب اشباع نشده می باشد.

خاصیت های درمانی متعددی در روغن کرچک نهفته است. یکی از خاصیت های حائز اهمیت روغن کرچک، ضد میکروبی بودن آن است. این روغن به موجب برخورداری از خاصیت ضد میکروبی باعث رفع عفونت های قارچی می شود. علاوه بر این، میزان انسداد توده های غیر طبیعی لنفاوی را کاهش می دهد.

از سری خواص درمانی چشمگیر روغن کرچک می توان به تسریع رشد مو و ناخن، ارتقای سیستم ایمنی، درمان عفونت پوست، کاهش رنگدانه های پوست، جلوگیری از سفید شدن زودرس مو، درمان عفونت های قارچی، کاهش وزن، کاهش احساس درد در کمر و مفاصل اشاره کرد.

 خواص روغن کرچک, طریقه مصرف روغن کرچک, خواص درمانی روغن کرچک

خوردن روغن کرچک باعث کاهش وزن می شود

نقش روغن کرچک در لاغری

روغن کرچک به عنوان یک روغن گیاهی، نفش چشمگیری در لاغری دارد. این روغن، به وسیله ی افزایش میزان متابولیسم بدن، کاهش التهاب و مانع از جذب چربی سبب کاهش وزن می گردد.

یکی از فواید برجسته ی روغن کرچک به کاهش چربی های شکمی اختصاص دارد. زمانی که این روغن در رژیم غذایی افراد جای داده شود، با تحریک بدن می تواند در خلاص شدن از سموم و آب اضافی موجود در بدن کمک شایانی کند.

به بیان ساده تر، روغن کرچک پس از ورود به بدن، به چربی مبدل می گردد. در طی این روند کرچک از چربی های ذخیره موجود در بدن به عنوان سوخت استفاده می کند و فرایند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

طبق تحقیقات صورت گرفته، به وسیله روغن کرچک می توان  در بازه زمانی ۱۴ روز حدود ۴ و نیم کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کرد.

بی شک نتیجه دهی مناسب استفاده از روغن کرچک مستلزم پیروی از سبک زندگی سالم به همراه ورزش است.

با وجود تأثیر چشمگیری که روغن کرچک در کاهش وزن دارد و در ارتقای سلامتی کمک شایانی می کند، بهتر است در خصوص استفاده از آن با پزشک مشورت کنید.

 روغن کرچک و کاهش وزن, لاغری با روغن کرچک, روغن کرچک و لاغری

روغن کرچک به شدت ملین و ادرار آور است

نحوه بهره گیری از روغن کرچک برای لاغری

از روغن کرچک برای کاهش وزن می توان به دو صورت خوراکی و موضعی بهره برد.

بهره گیری خوراکی از روغن کرچک

مصرف روغن کرچک به صورت خوراکی سبب می شود تا میزان اشتها به میل مواد غذایی کاهش پیدا کند. بی شک با کاهش میزان گرسنگی زمینه برای کاهش وزن مهیا می گردد.

بهترین میزان استفاده از روغن کرچک به عنوان یک ماده خوراکی حدود ۲ الی ۳ قاشق چای خوری به صورت ناشتا است. احتمال می رود طعم روغن چندان مورد پسند واقع نگردد. لذا شما می توانید روغن را با مقداری آب لیمو ترکیب نمایید تا از میزان ناخوشایندی بوی روغن کاسته شود.

بهتر است بدانید روغن کرچک به شدت ملین و ادرار آور است. لذا یکی از عواقب مصرف این روغن، ادرارآوری است. علاوه بر این، توصیه می شود به منظور جلوگیری از اختلال در کارکرد روده بزرگ و شکل گیری یبوست مزمن، استفاده از روغن کرچک را به صورت خوراکی به یک هفته محدود کنید.

ترکیب روغن کرچک با چای زنجبیل

احتمال می رود طعم و بوی روغن کرچک با ذائقه شما در تمایز باشد. بدین ترتیب می توان با ترکیب روغن با چای مصرفی تا حدودی عطر ناخوشایند آن را کاهش دارد.

برای ترکیب روغن کرچک با چای زنجبیل، به چای سبز، آب جوش، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و چند تکه زنجبیل نیاز است.

طرز تهیه چای زنجبیل به همراه روغن کرچک برای لاغری

برای تهیه چای زنجبیل و روغن کرچک، ابتدا یک فنجان آب را در داخل یک ظرف بریزید و بر روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. زین پس زنجبیل را بکوبید و در داخل آب قرار دهید. بهتر است پس از قرار دادن زنجبیل در آب حدود ۳ دقیقه صبر کنید.

پس از رد کردن آب جوش از صافی، مقداری چای سبز را در داخل آب بریزید و برای خروج عصاره، چند دقیقه صبر نمایید. سپس با افزودن روغن کرچک، چای را قبل از سرد شدن نوش جان کنید.

فواید روغن کرچک, روغن کرچک بر چربی خون, خواص دارویی روغن کرچک

روغن کرچک را همراه با چای زنجبیل می توان مصرف کرد

ترکیب روغن کرچک با آب زغال اخته

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است و با خاصیت ضد التهابی در تعدیل الکترویت بدن نقش دارد. علاوه بر این کرن بری با ضد باکتری، در ارتقای سیتم ایمنی بدن کمک شایانی می کند.

زغال اخته که با عنوان کرن بری نیز نشاخته می شود سرشار از پلی فنول است. مخلوط روغن کرچک با آب زغال اخته، نوعی ترکیب شگفت انگیز در کاهش وزن به شمار می رود.

شما می توانید در راستای کاهش وزن و از بین بردن طعم ناخوشایند روغن کرچک، حدود ۱۵ میلی لیتر از روغن را با یک فنجان آب کرن بری ترکیب نمایید.

بهره گیری موضعی از روغن کرچک

در راستای استفاده از روغن کرچک به صورت موضعی ضرورت دارد روغن را به وسیله ی حرارت غیر مستقیم گرم کنید. برای این منظور یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را بر روی حرارت نگه دارید. همچنین می توانید روغن را در داخل ظرف بریزید و حدود ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید.

سپس روغن را در ناحیه ای که چربی تجمع یافته است اعم از پهلو و شکم، آغشته نمایید. بهتر است به صورت دورانی به جهت عقربه های ساعت، (به طور مثال شکم ) را به مدت ۱۰ دقیقه تحت ماساژ قرار دهید. در واقع شما با ماساژ خواستار نفوذ چربی در بافت های پوست می شوید.

در صورت تمایل می توانید یک پارچه نخی را بر روی موضع قرار دهید و به وسیله ی یک ورق پلاستیکی ناحیه مورد نظر را پوشش دهید. شما می توانید به منظور تسریع روند چربی سوزی یک کیسه آب گرم را به مدت ۱۰ دقیقه، بر روی محل تجمع چربی قرار دهید.

شایان توجه است ماساژ با روغن کرچک کمک شایانی به جوانسازی، سفت شدن و از بین رفتن افتادگی پوست ناشی از بارداری می کند.

با بهره گیری موضعی از روغن کرچک، سلول های ایمنی بدن تقویت می گردند و به تولید آنتی بادی هایی می پردازند که موظف به مباره با پاتوژن های خارجی هستند.

دیگران می خوانند:

سفید کردن دندان با زغال | شایعه یا واقعیت؟ | مزایا و عوارض

زندگی پس از زندگی + ماجرای قطع پخش برنامه

خواص دمنوش بابونه برای قاعدگی

عوارض جانبی استفاده بی رویه از روغن کرچک برای لاغری

استفاده از روغن کرچک به عنوان یک ملین قوی، به موجب تداخل در مایعات بدن و شکل گیری عدم تعادل الکترولیک در بازه زمانی طولانی سبب ناراحتی معده و تحریک دستگاه گوارش می گردد.

از سری عوارض جانبی روغن کرچک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خارش پوستی

• سرگیجه

• حالت تهوع

• اسهال

• مسمومیت حاد ریسین

• تحریک دستگاه گوارش

• گرفتگی عضلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *