جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۴۳ بعد از ظهر

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رستورانی

سالاد سیب زمینی یکی از سالادهایی است که به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا آن را تهیه و سرو می کنند. این سالاد به روش های مختلف تهیه می شود و طبق ذائقه می توان تنوع مواد را کم یا زیاد کرد اما چیزی که در همه سالاد های سیب زمینی ثابت است، سیب زمینی و شوید است. سس این سالاد از ترکیب سس مایونز و ماست تهیه می شود. در این مطلب طرز تهبه طرز تهیه سالاد سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد.

 

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۴ عدد
هویج ۱ عدد
کنسرو ذرت ¼ لیوان
کنسرو نخود فرنگی ¼ لیوان
خیار شور ۸ عدد متوسط
پیازچه ۲ قاشق غذاخوری
شوید خشک ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده ۴ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور تهیه سالاد سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه سالاد سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها و هویج را به صورت آبپز می پزیم، سپس پس از اینکه کمی خنک شدند به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل ظرف سالادخوری می ریزیم. در ادامه ذرت و نخود فرنگی کنسروی را به کاسه اضافه می کنیم.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

مرحله دوم

در مرحله بعدی خیارشور را به صورت نگینی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه شوید خشک به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد سالاد ما آماده است و باید سس سالاد را درست کنیم.

مرحله سوم

برای تهیه سس سالاد، سس مایونز را به همراه ماست چکیده، آب لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. (می توانید فقط از سس مایونز استفاده کنید و ماست را حذف کنید که سلیقه ای می باشد)

مرحله چهارم

حالا سس را به مواد سالاد اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا مواد سالاد له نشوند. پس از اینکه سس را به خوبی با سالاد ترکیب کردیم، ظرف سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا سالاد خنک شود و سس به خورد سالاد برود سپس سرو می کنیم.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

نکات تهیه سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی رژیمی

در صورتی که بخواهیم این سالاد خوشمزه را به صورت رژیمی تر با کالری کمتری درست کنیم بهتر است سس مایونز را حذف کنیم و به جای آن از ترکیب ماست چکیده کم چرب به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده کنیم.

 

دیگران می خوانند:

پاستا پنه با سس آلفردو

تقویم شهریور ۱۴۰۱

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی، غذای مخصوص شب عید

خواص کره بادام زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *