چهارشنبه , ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۲۸ بعد از ظهر

نخست وزیر یونان به ترکیه هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اکاثیمرینی»، «کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان در سخنانی در پایان نشست شورای اروپا به روابط میان کشورش و ترکیه اشاره کرد و هشدار داد: آنکارا باید از لفاظی‌های تهاجمی شدید و زیر سوال بردن حاکمیت یونان دست بردارد.

نخست وزیر یونان در این نشست در این خصوص ادامه داد: در حالیکه همیشه از ترکیه خواسته ایم در گفتگوهایی با حسن نیت شرکت کند؛ اما در عین حال آماده ایم تا با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع کنیم.

«کریاکاس میتسوتاکیس» در پاسخ به این سوال که آیا آماده دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در مادرید در نشست هفته آینده ناتو است، افزود: من همچنان بر این باورم که باید دیدار و گفتگو کنیم. در مورد اجلاس ناتو، دستور کار متفاوت است و مطمئن باشید که اگر آتن تحریک شود، به سخت‌ترین شکل پاسخ مناسب خواهد داد.

موضع و اسم نخست وزیر یونان

موضع گیری «میتسوتاکیس» در حالی علیه آنکارا مطرح شده است که ساعاتی پیش آنکارا از بازداشت یک جاسوس یونانی در این کشور خبر داد.

وزنامه استار امروز شنبه با انتشار گزارشی نوشت: «محمد عمار آمپارا» شهروند یونانی که مشخص شد در ترکیه از طرف آژانس اطلاعات ملی یونان جاسوسی می‌کرد، توسط سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) بازداشت شد.

خبرگزاری آناتولی نیز در این باره اعلام کرد: سازمان اطلاعات ترکیه «محمد عمار آمپارا» شهروند یونانی که به منظور جاسوسی برای سرویس اطلاعات یونان وارد کشور شده بود را بازداشت کرد.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه شرقی، اقدام ترکیه در اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *