سه‌شنبه , 23 آوریل 2024 - 9:46 ب.ظ

مزایا و معایب تخت تاشو

امروزه بیشتر خانواده ها در خانه های کوچک و آپارتمانی زندگی می کنند و مجبور هستند همه وسایل مورد نیاز زندگی را در همین فضای کوچک جا بدهند و طراحان و تولیدکنندگان برای رفع مشکلات احتمالی دست به ساخت و طراحی وسایلی شدند که این محدودیت ها را دور بزند. در این مقاله به مزایا و معایب تخت تاشو می پردازیم.

تخت تاشو

تخت تاشو

 یکی از وسایل مورد نیاز ای که اخیراً طراحی شده و جایگاه خود را در بین خانواده‌ ها پیدا کرده است، تخت خواب های تاشو هستند که خیلی از خانواده ها برای منزل خود از این تخت خوابها خریداری می کنند که در طول روز بتوانند از فضایی که در اختیار دارند استفاده کنند و هنگامی که بخواهند استراحت کنند یا بخوابند می ‌توانند این تخت را باز کنند و روی آن استراحت کنند.

 یعنی با پرداخت یک هزینه، دو هدف را دنبال می کنند. البته قیمت این تخت خواب ها معمولا کمی گرانتر از تخت خواب های معمولی است که دو هدفه بودن این تخت خواب ها دلیل بر این قیمت بیشتر خواهد بود.

 البته این تخت خواب ها علاوه بر مزایایی که دارند یکسری معایب هم دارند که در این مقاله به مزایا و معایب تخت خواب های تاشو اشاره می کنیم تا شما با آگاهی از آنها بتوانید پیش خود سبک و سنگین کنید و در نهایت تصمیمی بگیرید که از آن پشیمان نشوید.

تخت تاشو

تخت تاشو

مزایا و معایب تخت تاشو

از جمله مزایایی که تخت خواب های تاشو دارند همانطور که گفتیم اشغال یک فضای کم در خانه و اتاق خواب شما است که باعث می شود نهایت صرفه جویی در فضای منزل شما انجام شود و فضای خانه شما خیلی شلوغ جلوه نکند و شما هر گاه که به این تخت خواب ها نیاز نداشته باشید می توانید آنها را جمع کنید و داخل دیوار یا کمد قرار دهید.

 ممکن است تصور کنید که تختئخواب های تاشو به علت فرم خاصی که دارند، دیگر وسایل جانبی مثل کمد و قفسه و میز آرایش همراه خود ندارند اما سرویس خواب هایی تهیه شده که هم تخت خواب تاشو دارد و هم تمامی متعلقات را از سر همان تخت خواب در سرویس جا داده اند که باعث شده یک دکوراسیون خیلی زیبا در اتاق خواب شما ایجاد شود.

 با توجه به تمایلی که مشتری ها برای خرید این تخت خواب ها نشان دادند طراحان و تولیدکنندگان سعی کردند که تخت های تاشو را در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار عرضه کنند و شما با هر سلیقه ای که برای خرید این تخت خواب ها میروید دست خالی برنگردید و یک فضای شیک و جذاب در خانه خود ایجاد کنید.

تخت تاشو

تخت تاشو

همانطور که گفتیم این تخت خواب ها یکسری معایبی هم دارند که از جمله آنها می توان به تنوع جنسی اشاره کرد و بعضی از طراحان برای اینکه قیمت این تخت خواب ها را پایین بیاورند از جنس های مختلف برای ساخت آن استفاده کردند. اما فراموش نکنید که بهترین جنس برای تخت خواب های تاشو mdf است. پس سعی کنید وقتی تصمیم گرفتید تخت خواب تاشو خریداری کنید مطمئن شوید که جنس آن از ام دی اف است و قرار است سال های زیادی برای شما کار کند و دوام داشته باشد.

معمولا تختخواب های تاشو طوری ساخته می‌شوند که متناسب با ابعاد اتاق خواب شما باشند و شما بتوانید آن را روی دیوار اتاق نصب کنید. پس برای سفارش آن باید دقت زیادی به خرج دهید چون نمی توانید آن را به راحتی جابه جا و یا تعویض کنید زیرا هزینه خیلی زیادی برای شما برمی دارد.

تخت تاشو

تخت تاشو

باز هم تاکید می کنیم که مهمترین نکته در خرید این تخت خواب ها این است که جنس تخت خواب کاملا با کیفیت و مناسب باشد زیرا در غیر این صورت تمام اهدافی که قرار بوده تخت خواب دنبال کند زیر سوال می رود. پس پیشنهاد می کنیم که این تخت خواب ها را از فروشگاه ها و سایت های معتبر خریداری کنید که مطمئن باشید دوام طولانی خواهد داشت و سعی کنید از جایی که خریداری میکنید به شما خدمات پس از فروش ارائه دهند و از یک نصاب حرفه ای برای نصب این مدل تخت خواب کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

تخت تاشو

تخت تاشو

 

دیگران می خوانند:

ازدواج سفید چیست و چه معایب و مجازاتی دارد؟

دلیل ازدواج پسران با زنان سن بالا

همه چیز در مورد پیرسینگ ناف

قیمت ترمیم و کاشت ناخن بانوان چقدر است؟

نظرات مردم درباره تخت تاشو

وقتی که نظر افراد مختلف را در مورد تخت خواب های تاشو و جک دار میپرسیم بیشتر آنها معتقدند که این تخت ها می‌توانند برای منزل مناسب باشند اما فقط وقتی که جنس بسیار خوبی داشته باشند و به طور تکی در اتاق قرار نگیرد و بیشتر آنها ترجیح می دادند که از یک میز و یا کمد هم در کنار آن استفاده شود تا جلوه بهتری داشته باشد.

 برخی دیگر از افراد معتقد هستند که مدل های یکنفره تختخواب های تاشو می‌تواند گزینه‌های مناسب‌تری از تخت خواب های دونفره باشد. همچنین بیشتر آنها معتقد بودند که اگر این تخت ها داخل کمد قرار داشته باشد جلوه بهتری دارد و بعضی از آنها به جای استفاده از تخت های تاشو برای اتاق کودکان تخت های دو طبقه را پیشنهاد می دادند که یک طبقه آن برای خوابیدن است و یک طبقه برای میز کار و بازی تعبیه شده است.

تخت تاشو

تخت تاشو

قیمت تخت تاشو

عوامل مختلفی در قیمت این تخت خواب ها اثر می گذارد که یکی از آن ها جنس پروفیل فلزی مورد استفاده در تخت خواب تاشو و نوع رنگ بدنه آن است. به این صورت که هرچه پروفیل ضخیم تر و نوع رنگ آن مرغوب تر باشد، قیمت تخت خواب تاشو هم بیشتر می شود. در حال حاضر بهترین نوع رنگ برای بدنه پروفیل رنگ های کوره ای و بهترین ضخامت برای آن 0.9 – 1 میلیمتر است.

 همچنین جنس باکس تخت نیز در این قیمت تاثیر گذار است. جنس باکس از دو نوع چوب ام دی اف یا نئوپان است که ام دی اف از نئوپان بهتر است و قیمت بیشتری دارد.  البته در نظر داشته باشید که ام دی اف هم دو نوع ایرانی و خارجی دارد که هر کدام که در تخت به کار برود قیمت تخت تاشو را تغییر می دهد.

قیمت تخت خواب های تاشو با توجه به متریالی که در ساخت آنها به کار رفته است و همچنین ابعاد و طرح هایی که تولید شده‌اند متفاوت خواهد بود. این تخت ها می توانند در قیمت های مختلف عرضه شوند که معمولا رنج قیمت 5 میلیون کف قیمت آنهاست و می‌تواند تا حدود 20 میلیون نیز به فروش برسد.

تخت تاشو

تخت تاشو

البته تمام این قیمت مختص تختخواب به تنهایی نیست و معمولا خیلی  از آن ها در قالب سرویس خواب ارائه می شوند که در کنار تخت خواب تاشو، کمد و میز هم قرار دارد و شما با خرید یک سرویس خواب هم تخت تاشو دارید و هم کمد و کشو و قسمت هایی برای قرار دادن وسایل مختلف. پس با این حساب قیمتی که برای خرید یک سرویس خوابی که این چنینی است پرداخت میکنید خیلی هم زیاد نیست.

تخت تاشو

تخت تاشو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *