یکشنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۳۰ بعد از ظهر

پیرسینگ نشانه چیست؟

دنیای مد و زیبایی امروز به جاهای عجیب و غریبی رسیده است انواع روش های مختلف برای تغییر ظاهر با هدف جذاب و زیباتر شدن مرزهای خلاقیت را کیلومترها جابجا کرده است . قدیم ها خانم ها با یک سرخاب و سفیداب و ساده خودشان را زیبا می کردند و مردان با اصطلاح و پوشیدن یک دست لباس نو این کار را انجام می دانند اما امروز دیگر سرخاب و سفیداب و لباس نو جای خودش را به انواع و اقسام روش های عجیب و غریب داده است یکی از کارهایی که در دنیای مدرن امروز برای زیبایی انجام میشود پیرسینگ یا سوراخ کردن پوست است .

همه چیز درباره پیرسینگ

این کار به منظور آویزان کردن جواهرات و طلا و سایر زیورآلات به محل مورد نظر انجام میشود . سوراخ کردن گوش برای آویزان نمودن گوشواره از سال های متمادی عمومیت داشته و خانم ها اغلب از سنین کودکی این کار را انجام می دادند اما کم کم این کار به سوراخ کردن بینی ، گونه ، گوشه لب ، روی زیان ، کنار ناف و دندان و برخی جاهای دیگر کشیده شد و به مرور طرفداران خاص خودش را هم پیدا کرد .

مثلا سوراخ کردن کنار بیینی برای کاشتن حلقه های طلایی یا روی زبان و سطح دندان برای آویزان کردن جواهرات توپی و چیزهای دیگر کنار ابرو و گونه امروزه خیلی مد شده است . اما در مورد این نوع جراحی های زیبایی حتما قبل از اینکه کاری انجام دهید تحقیق کنید و اطلاعات لازم را بدست آورید.

همه چیز درباره پیرسینگ

چه مراکزی پیرسینگ را انجام می دهند ؟

شاید با مراجعه به آرایشگاهها یا کلینیک های زیبایی تبلیغات زیادی را در این خصوص ببنید که مدعی می شوند این کار را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و بدون درد و خونریزی انجام می دهند .

اما واقعا این کار در یک چنین مکان هایی بی خطر است و همانطور که ادعا می کنند بدون درد و خونریزی انجام میشود نکته ای که علاقمندان به سوراخ کردن پوست یا پیرسینگ باید به آن توجه کنند ابزارها و وسایلی است که برای این کار استفاده میشود استفاده از وسایل آلوده می تواند باعث عفونت و برخی بیماری های عفونی دیگر در بدن شخص گردد و مشکلات بسیاری را برایشان بوجود آورد .

مراکز انجام پیرسینگ

عدم ضدعفونی مناسب و درست وسایل این کار علاوه بر اینکه می تواند باعث عفونت در محل سوراخ شده شود می تواند بیماری هایی مانند هپاتیت ، عفونت ها حاد اندام های داخلی هم ایجاد نماید پس به هر تبلیغ و اگهی های که در این خصوص می بینید اعتماد نکنید و قبل از هر چیز از کیفیت کار و محل انجام این آن اطمینان حاصل نمایید .

آیا پیرسینگ اندام های بدن سابقه تاریخی دارد ؟

پیرسینگ در گذشته های خیلی دور در بین برخی از اقوام در نقاط خاصی از دنیا انجام میشده و این کار فقط محدود به گوش نبوده و انها به سوراخ کردن بینی ، لبها ، ناف ، آلت تناسلی و نوک سینه ها هم می پرداختند . سوراخ کردن گوش و بینی و همینطور لب و زبان از ۱۵۰۰ سال قبل ار میلاد مسیح در بین مردمانی از هندوستان ، افریقا و برخی از افراد در خاورمیانه انجام میشده و زنان در این اقوام باید این کار را انجام می دادند .

نحوه سوراخ کردن این اندام ها در اقوام مختلف متفاوت بود و هر قوم با توجه به آداب و رسوم و سنت های خود این کار را انجام می دادند مثلا برخی لبها را به صورت نعلبکی سوراخ می کردند و برخی دیگر کناره بینی و یا تیغه وسط آن را سوراخ کرده و به آن جواهرات آویزان می نمودند . در مردان هم سوراخ کردن نوک سینه عموما رواج داشت و نشانه شجاعت ودلاوری و جنگ آوری انها بود و با این هدف انجام میشد .

پیرسینگ در دنیای امروز از کجا شروع شد ؟

پیریسینگ ابتدا در دنیای غرب و حدود ۵۰ سال قبل آغاز گردید و برخی گروه های خاص مانند پانک ها در آمریکا و برخی گروههای همجنسباز در بریتانیا ابتدا شروع به این کار کردند تا نشان دهند از سایرین متمایز هستند و طرفداران خود را جذب نمایند که البته در این روند هم تا حدودی موفق بودند .

در ابتدا پسران جوان ۱۵ تا ۲۰ ساله به این کار علاقمند شدند و از گروههای موسیقی و هنرمندان و سوپرستاره هایی که این کار را انجام می دادند تقلید کردند اما کمی نگذشت که دختران و زنان جوان هم به این سمت کشیده شده و هر کدام بر حسب علاقه اقدام به پیریسنگ قسمت های مختلف بدن نمودند.

پیریسنگ گوش چگونه است ؟

پیرسینگ را می توان برای گوش هم انجام داد این کار را می توانید روی لاله یا غضروف گوش انجام دهید و حلقه های جواهر و طلا به آن آویزان نمایید. پیرسینگ لاله و غضروف به یک شکل مشابه انجام میشود اما سوراخ کردن غضروف کمی سخت بوده و البته به مراقبت های بیشتری نیاز دارد تا عفونت نکند و بسته شدن آن هم زمان بیشتری نیاز خواهد داشت .

بعد از انجام این کار گوش خود را هر روز با اب و نمک بشویید تا خوب ضد عفونی شود و عفونت نکند و با سوراخ ایجاد شده ور نروید و گوشواره دخل آن را درنیاورید و اگر پزشک برایتان آنتی بیوتیک تجویز کرد حتما مصرف نمایید .

پیریسینگ بینی چیست و چگونه انجام میشود ؟

سوراخ کردن بینی انواع مختلفی داشته و البته طرفداران بیشتری هم دارد برای این کار شخص می تواند قسمت تیغه یا میانی بینی و یا یکی از پره های سمت چپ و راست یا هر دو را سوراخ نماید .

پیریسینگ بینی

برای انجام این کار حتما باید به شخص مطمئن و متخصص مراجعه کنید چون ممکن است در اثر این امر تیغه میانی پاره شده و اسیب جدی ببیند . به دلیل حساسیت و ظرافت پیرسینگ بینی خوب شدن آن هم بین ۳ تا شش ماه زمان خواهد برد و حتما باید مراقب باشید که بینی و تیغه آن عفونت نکند چون در این صورت در تنفس شما ایجاد مشکل خواهد کرد و عواقب دیگری برایتان بوجود می آورد .

آیا پیرسینگ دندان برای دندان ها مضر است  ؟

پیرسینگ دندان ها مانند آنچه که در مورد بینی و گوش و لب انجام میشود ممکن است عوارض جانبی داشته باشد اگر به روش درست و مطمئن انجام نشود . برای این کار دو راه وجود دارد در روش اول ابتدا سطح یکی از دندان ها را تراشیده و بعد قطعه مورد نظر را با چسب دندان پزشکی روی آن می چسبانند باید توجه داشته باشید باید این کار با چسب دندان پزشکی انجام شود تا آسیبی به مینای دندان وارد نکرده و آن را خراب و پوسیده نکند

پیرسینگ دندان

در روش دوم دندان را سوراخ کرده و حلقه را به آن آویزان می کنند این روش عوارض بیشتری برای شخص خواهد داشت به دلیل اینکه باید سوراخ کوچکی روی دندان باز شود ممکن است دندان شکسته یا آسیب ببیند و بعد از آویزان کردن حلقه هم چون دندان سوراخ شده است ممکن است غذا داخل آن گیر کرده و باعث بوی بد دندان و دهان شود چون امکان شستن و خارج کردن غذا از سوراخ ایجاد شده وجود نخواهد داشت و باعث میشود دندانی که روی آن پیرسینگ انجام شده است زرد شده و نهایتا پوسیده گردد.

پیرسینگ ناف چیست و چطور انجام میشود ؟

شاید تا چند سال پیش اگر می شنیدید کسی ناف خود را سوراخ کرده و به آن حلقه آویزان کرده است برایتان عجیب و بعضا خنده دار بود اما در دنیای امروز دیگر این کار یکی از جراحی های زیبایی محسوب شده و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است در پیرسینگ ناف پوست کنار ناف را سوراخ کرده و به آن حلقه و یا جواهرات مورد نظر را آویزان می کنند .

پیرسینگ ناف چیست

پیرسینگ ناف حدودا شش ماه زمان می برد که به طور کامل خوب شود و باید در این مدت مراقب باشید که محل زخم آلوده نشده و عفونت نکند ضمن آنکه از پوشیدن لباس های زیر و خشن که باعث ساییده شدن محل جراحی می گردند هم خودداری نمایید . پیرسینگ ناف به تقلید از اقوام افریقایی در بین زنان اروپا رواج پیدا کرد و سال ها بعد به کشورهای آسیایی و ایران هم رسید و در نظر برخی افراد یکی از نشانه های جذابیت و زیبایی محسوب میشود .

پیرسینگ زبان آری یا خیر ؟

یکی از خطرناکترین و پر عارضه ترین انواع پیرسینگ سوراخ کردن زبان است این کار می توانند مشکلات زیادی را برای شخص بوجود آورد احتمال اینکه باعث عفونت های حاد زبان و دندان ها و لثه ها گردد بسیار زیاد بوده و می تواند به خرد شدن دندان ها و از بین رفتن لثه ها و عفونت شدید زبان و اشکال در بلع و گوارش منجر گردد .

پیرسینگ زبان

اگر مصمم هستید که حتما این کار را انجام دهید قبل از آن از سلامت قلب خود مطمئن شوید چون افرادی که مشکلات قلبی دارند به هیچ وجه نباید این کار را انجام دهند  دلیل ان هم این است که بعد از پیرسینگ زبان انتی بیوتیک های قوی تجویز میشود که برای قلب خطرناک می باشد . بعد از اینکه این کار را انجام دادید حتما بعد از صرف هر غذا یا نوشیدنی دهان خود را بشویید و از خوردن غذاها و نوشیدنی های داغ و تند وتیز خودداری نمایید تا زبان تحریک نشود .

دیگران می خوانند:

پیرسینگ بینی

سفید کردن دندان با زغال | شایعه یا واقعیت؟ | مزایا و عوارض

تعبیر خواب افتادن دندان: ۹ نشانه دیدن دندان در خواب

متن ترانه سوراخ موش توماج

به طور کلی پیرسینگ چه عوارضی می تواند داشته باشد ؟

عفونت اولین عارضه : اولین مشکلی که می تواند بر اثر پیرسینگ ایجاد شود عفونت در اندامی است که این کار روی آن انجام شده است . عفونت می تواند به صورت موضعی در محل جراحی یا به صورت گسترده در همه بدن و اندام ها به خصوص قلب و ریه ها روی دهد و باعث بروز شوک عفونت و حتی مرگ در شخص شود پس دقت کنید کجا و توسط چه کسی این کار را انجام می دهید .

حساسیت و آلرژی: عارضه دیگری که در اثر پریسینگ ممکن است ایجاد شود حساسیت به فلز و طلایی است که در محل سوراخ کاشته میشود این فلز اغلب از نوع طلا یا نیکل بوده و ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته و باعث بروز التهاب و تورم و خارش و قرمزی در شخص گردد بنابراین اگر سابقه آلرژی و حساسیت دارید قبل از انجام این کار حتما با یک پزشک مشورت کنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید .

هپاتیت ، ایدز و سرطان : همانطور که در سطور بالا هم به آن اشاره کردیم اگر ابزارها وسایلی که برای این کار انجام میشود ضدعفونی نشود می تواند بیماری های واگیرداری نظیر ایدز و هپاتیت هم در فرد ایجاد کند چون این بیماری ها در اثر تماس با ابزارهای آلوده که قبلا برای شخص مبتلا استفاده شده است منتقل می گردند . سرطان پوست هم ممکن است در اثر پیرسینگ ایجاد شود چون در حین این عمل پوست تحریک شده و امکان بروز سرطان در آن هم وجود خواهد داشت .

خانم های باردار پیرسینگ انجام ندهند

خانم های باردار اگر علاقه دارند این کار را انجام دهند باید تا زمان زایمان صبر کنند این کار احتمال ابتلا به عفونت های بعد زایمان را بیشتر کرده و بالا می برد و عفونت های بعد زایمان جزو عفونت های خطرناک می باشند . پیرسینگ ناف از همه انواع آن برای خانم های حامله خطرناکتر است به خصوص اگر قصد داشته باشند با عمل سزارین فرزند خود را به دنیا آورند .

اگر محل پیرسینگ عفونت کرد باید چکار کنیم ؟

اگر بعد از مدتی متوجه شدید که محل انجام پیرسینگ عفونت کرده است به هیچ عنوان خودتان اقدام به خارج کردن قطعه از داخل آن نکنید چون باعث میشود سوراخ بسته شده و دیگر امکان خارج کردن عفونت وجود نداشته باشد در این موارد حتما به پزشک مراجعه کرده تا او این کار را برایتان انجام داده و انتی بیوتیک تجویز نماید .

پیرسینگ عفونت

هزینه انجام پیرسینگ ناف چقدر است ؟

بسته به اینکه بخواهید پیرسینگ را برای کدام یک اعضای بدنتان انجام دهید و البته کجا هم انجام دهید این مبلغ متفاوت خواهد بود اگر بخواهید پیریسنگ دندان انجام دهید و این کار را به دندانپزشک بسپارید باید حدودا ۵۰ هزار تومان بدهید البته این مبلغ غیر از هزینه حلقه می باشد که باید خودتان پرداخت کنید .

پیرسینگ سایر اعضا مانند لب ، ناف ، گونه و بینی هم بین ۱۰ تا ۷۰ هزار تومان بدون احتساب حلقه هزینه خواهد داشت که انجام آن در مراکز غیرقانونی  و کلینیک ها کمتر خواهد بود و قطعا احتمال بروز عوارض هم در این مراکز بیشتر است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *