یکشنبه , 28 آوریل 2024 - 9:56 ق.ظ

کلاهبرداری به شیوه وسوسه انگیز! usdtpky.com

کلاهبرداری به شیوه وسوسه انگیز! usdtpky.com

کلاهبرداری به شیوه وسوسه انگیز! usdtpky.com : به گزارش تولم نیوز ارز دیجیتال یا همان cryptocurrency،که معادل فارسی آن رمز ارز می باشد در واقع یک نوع پول یا ارز دیجیتالی است که جایگزین ارز های رایج می باشد، رمز ارز ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها کاربرد خاصی داشته و به دلیل ویژگی های منحصر به فردشان مورد استقبال بسیاری از افراد در سراسر جهان و کشورمان ایران قرار گرفته است.با جهانی شدن فضای دیجیتال و استفاده روز افزون افراد در زندگی روز مره خود از آن عده ای به این فکر افتادند تا معاملات پولی خود را نیز به این فضا منتقل کنند و عده ای هم به فکر کلاهبرداری از کسانی هستند که با اطلاعات کم و خود آموخته وارد دنیای رمز ارزها شده اند.

usdtpky.com

سایت http://usdtpky.com ازجمله سایت های کلاهبرداری در حوزه ارز دیجیتال است اما به شیوه نوین! ابتدا پیامکی حاوی اطلاعات نام کاربری و رمز و پیام به روزشدن حساب شما به شما پیامک می شود. در پیامک ارسالی مبلغ شارژ حساب شما در این سایت قید شده که با ارز تتر و مبلغی وسوسه انگیز شما را راغب می کند که سری به این سایت بزنید.

وقتی وارد سایت usdtpky.com می شوید نام کاربری و رمز عبوری که از طریق پیامک (بدون هیچ ثبت نام قبلی از طرف شما) دریافت شده را وارد کرده و در پیشخوان با مبلغ شارژ ارز تتر، منوی انتقال پول ، شارژ حساب ، سوالات متداول و… روبه رو می شوید و تا اینجای کار همه چیز به ظاهر درست است و نقشه کلاهبرداری کاملا فکر شده طراحی شده است.

با یک تبدیل متوجه می شوید که مبلغ ارز که در این سایت در اختیار دارید میلیاردی است و اقدام انتقال این مبلغ به کیف پول دیجیتال خود می کنید.

اما در صفحه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول مجازی خود بعد از پر کردن همه گزینه جهت انتقال با بخش key روبه رو می شوید که زیر آن در توضیحات نوشته شده که key قابل بازیابی نیست و اگر key ندارید تنها می توانید پول را به حساب دیگری در این سایت انتقال دهید. هزینه ایجاد یک حساب دیگر برای دریافت این مبلغ از پایه ۲ میلیون تومان ( حدود ۵۰ تتر) به بالا است و اینجا مرز بین تصمیم گیری برای رویای میلادر شدن در ازای پرداخت ۲ میلیون تومان کاربر را وسوسه میکند!

حال چرا سایت usdtpky.com کلاهبرداری است ؟

ساده است، شما در هیچ قسمت این سایت بخشی به عنوان بازیابی رمز عبور و اطلاعات کاربری را مشاهده نمی کنید و در صورت فراموشی رمز عبور و انجام فرآیند forget password هیچگونه پیامکی برای شما ارسال نمی شود.

متن پیامک اول از این قرار است :

”سلام ریحان! حساب شما به روز شده است، نام حساب: sa2023 رمز عبور: ss258369 موجودی فعلی: 214500 USDT لطفاً این اطلاعات را با دیگران به اشتراک نگذارید وب سایت رسمی:usdtpky.com”

در وهله اول این گمان میرود که شخصی در حال ویرایش اطلاعات کاربری خود در یک سایت رمز ارز بوده که اشتباها با وارد کردن شماره شما تمامی پول خود را به باد داده! اما در اصل در وبسایت usdtpky.com هیچ بخشی برای انجام “به روز رسانی حساب” وجود ندارد و کل ماجرا یک نقشه از پیش تعیین شده برای وسوسه کردن کاربر و دریافت حداقل ۵۰ تتر معادل ۲ میلیون تومان ایران در ازای خرید یک نام کاربری در سایت مذکور است.

همچنین در اقدامی مشابه سایت usdtwen.com نیز اقدام به ارسال پیامک های جعلی جهت کلاهبرداری با متن پیام :

”سلام عمان! حساب شما به روز شده است، نام حساب: tim14935 رمز عبور: aa134679 موجودی فعلی: 285900 USDT لطفا اطلاعات حساب خود را فاش نکنید. وب سایت رسمی: usdtwen.com”
نموده که این سایت نیز جهت کلاهبرداری از کاربران می باشد. این پیام ها معمولا در واتساپ و برای کاربران آیفون از طریق آی مسیج ارسال می شود.

 

دیگران می خوانند:

گنجینه ای ارزشمند از جملات و سخنان ناب علمی و انگیزشی استاد رزیتا دغلاوی نژاد

بیوگرافی محمد امین مدنی +تصاویر و اینستاگرام

بیوگرافی مبین خجسته برومند نخبه فناوری اطلاعات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *